måndag 18 oktober 2010

Långtråkigt

Att vänta såhär måste vara bland det tråkigaste som finns. B ringde till NVC förra veckan och vårt fall är nu med i processen i alla fall. De har börjat titta på det och nu tar det "bara" upp till 6 veckor innan vi vet om det blir godkänt eller ej. 6 veckor! För att kolla igenom några papper? Jag förstår inte vad det är som tar sån lång tid och hur jag än letar på nätet kan jag inte heller hitta någon förklaring. Men men, det är en sån sak som man bara inte förstår.

Jobbet var segt idag också. Brukar egentligen sluta 11.30 alla dagar men av nån anledning var jag schemalagd till 13 idag. Förstår inte varför där heller för det fanns inga jättemängder med jobb att göra. Hjälpte Doris med lite skyltar och annat men tycker gott att 11.30 hade räckt ändå. Imorgon blir det lite roligare hoppas jag då jag får sällskap av F också på morgonen. Eller Piff (kanske Puff). Vet inte vem som är vem där riktigt men jag måste säga att jag föredrar att vi blir kallade Piff och Puff framför systrarna Graaf. Piff och Puff kan jag förstå lite eftersom vi fnittrar och tjattrar en del, men systrarna Graaf? Vi är inte ens lika jag och F och vi liknar absolut inte Graaf-tjejerna.

Sitter och funderar på att klippa mig också. Tror det skulle vara kul att göra nåt nytt. Har haft samma frisyr ett tag nu. Känner att det är dags för något annorlunda. Långt hår är inte riktigt min grej längre, funderar på att klippa axelkort eller något kortare. Och klippa lugg! Som jag inte haft sen 5an ungefär. Snacka om att det skulle bli skillnad i alla fall.